Online Dutch XBOX.com Forum Community
18 June 2013, 23:38:42 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
Recent Game news
News: Oproep: Newsposters gezocht
 klik hier

Pages: [1]   Go Down
Print
Author Topic: Gamen als therapie tegen depressie  (Read 198 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
madd4
Moderator
CUL: 6

There ain't no devil, only God when he's drunk

• Awards You wrote 10.000 posts! Most Valuable Member You are infected by the ODX virus High Roller! You've won a give-away / prize contest You are in the 18+ category! You are a ontopic master! You wrote  5.000 posts! You were there at the beginning!!

• Awards
    « on: 21 April 2012, 05:06:11 »

Het Brittisch Medical Journal meld dat het spelen van een game een effectieve vorm van therapie kan zijn voor de behandelingen van depressie's. Dit zouden artsen onderzocht hebben aan de hand van de speciaal hiervoor ontwikkelde game 'SPARX'.

De artsen keken naar 187 jongeren tussen de twaalf wen de negentien jaar oud, waarvan was vastgesteld dat zij klinische hulp nodig hadden voor hun depressie. De jongeren werden in twee groepen verdeeld, de ene groep kreeg een 1-op-1 therapie en de andere groep speelde enkele maanden de game SPARX.

Volgens de artsen zouden de patiënten die het spel spelen leren omgaan met negatieve gevoelens zoals woede en leerden zij om problemen op te lossen. De onderzoekers zien dit als een goede nieuwe behandelmethode die net zo effectief kan zijn als een 1-op-1 therapie.

44 procent van de patiënten herstelde volledig na het spelen van SPARX. Via de normale therapie herstelde 26 procent volledig.

Bron: gamer.nl

st801stef
    ODXFC Community Member
    CUL: 5

• Awards You visited the 2012p2 ODX LAN Party! Blob 2 Creative Contest! You visited a ODX BBQ! On Your Way You are infected by the ODX virus You visited the 2012 ODX LAN Party! You are in the 18+ category! You've won a give-away / prize contest You wrote 10.000 posts! You wrote  5.000 posts! You visited the 2011 ODX LAN Party! You were there at the beginning!!

• Awards
    « Reply #1 on: 21 April 2012, 06:03:14 »

ik weet dat ik wel eens dingen verkeerd lees maar 44% tegenover 26% is gewoon veel beter

Een standaard heet standaard een standaard omdat het de stand van je fiets aard.
    Dexter010
    Guest
    « Reply #2 on: 25 April 2012, 02:13:09 »

Dan moet ik heel mijn klas overhalen om te gaan gamen poo
    st801stef
    ODXFC Community Member
    CUL: 5

• Awards You visited the 2012p2 ODX LAN Party! Blob 2 Creative Contest! You visited a ODX BBQ! On Your Way You are infected by the ODX virus You visited the 2012 ODX LAN Party! You are in the 18+ category! You've won a give-away / prize contest You wrote 10.000 posts! You wrote  5.000 posts! You visited the 2011 ODX LAN Party! You were there at the beginning!!

• Awards
    « Reply #3 on: 25 April 2012, 15:07:22 »

ik denk dat het beter tegen stress en depressies helpt als 9 van de 10 middelen, maar dat geld voor elke hobby

Een standaard heet standaard een standaard omdat het de stand van je fiets aard.
    Pages: [1]   Go Up
    Print

Jump to:  

Back To Top
    MySQL PHP Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2013, Simple Machines XHTML 1.0 CSS